Jobba hos oss

Vi söker timvikarier

Förskolan hjärtat

Förskolan Hjärtat är en privat förskola som drivs av ANSO Förskola AB, vår förskola ligger i natursköna Ås där vi har funnits sedan höstterminen 2009. Vi som arbetar här gillar när det händer saker, och vill ständigt förbättra och förändra oss. En blandning mellan styrda och fria aktiviteter präglar vår vardag, vi är mycket utomhus på vår tomt som vi försöker förbättra och göra mer intressant allt eftersom vi kan. Vi har nära till skogen och när det går äter vi gärna lunch och mellanmål utomhus. Vi lyssnar och anpassar oss efter vad barnen har för förslag.

Pedagogisk grundsyn

Vi på förskolan Hjärtat vill lägga grunden för det livslånga lärandet. Eftersom varje barn är unik med individuella personligheter, erfarenheter samt kompetenser arbetar vi utifrån barns inflytande. Vi arbetar med att varje barn skall känna sig sedd och betydelsefull i alla aktiviteter och sammanhang. Vi stärker barns självkänsla och självförtroende genom att lyssna, uppmuntra och ge feedback. Vi skapar möjligheter för barn att utforska fantasi, lek och lärande, för lek och lärande går hand i hand. Genom detta skapar vi trygghet, glädje och lust som är grunden för vår verksamhet. Vi på Hjärtat arbetar utifrån att varje barn ska ha förståelse för att alla människor har lika värde oberoende av kön, social eller etnisk bakgrund samt utveckla respekt för allt levande och visa omsorg för sin närmiljö.

Vi söker dig

Vi söker dig som vill vara en förebild för dem du möter hos oss, barn, föräldrar och kollegor. Du måste vara beredd att jobba på kort varsel och ersätta ordinarie personal. Dessutom behöver du ha godkänd gymnasieexamen och ett giltigt utdrag ur belastningsregistret.

Angelika Svedberg, Personalansvarig

Arbetsgivare
ANSO Förskola AB

Förskolan Hjärtat